Propostes dels partits
//

Mobilitat i esport, reptes de futur per a Vic

Llavors de quatre anys, es decidirà qui serà l’escollit per continuar amb l’alcaldia de Vic, sota pressió pels canvis en l’urbanisme i en el lleure.

El diumenge 28 de maig se celebraran les pròximes eleccions municipals a tot Catalunya. Hi ha molts urbanismes que necessiten un canvi, és per això que els civils esperen aquestes eleccions amb entusiasme per poder fer-li un al seu municipi. Més concretament, a Vic, últimament hi ha hagut problemes amb la circulació, i per part dels adults, és un retrocés, per tant, volen que estigui al capdavant de la ciutat el candidat que sigui participi de millorar la mobilitat a Vic i reduir-ne les aglomeracions de cotxes. A més a més, en tots els programes de tots els partits presentats hi ha propostes per promoure l’activitat esportiva en els ciutadans de Vic que sobretot agraden als més joves, tot i que ells no poden votar. Els sis principals partits polítics presentats i candidats a guanyar les eleccions en són set: El substitut de l’actual alcaldessa de Vic, Albert Castells amb el partit “Junts per Vic”, “Esquerra Republicana a Vic” amb Maria Balasch al capdavant, la “CUP Vic” amb Carla Dinarès, la candidatura del “PSC” liderada per Miquel Ylla, el programa electoral de “Vic En Comú Podem” projectat per Arnau Martí, “Ara Vic-Pacte Local” on Xavier Ferrés és cap de llista i per últim el “PP de Vic” on Pau Ferran lidera la candidatura per obtenir representació al consistori vigatà.

Gairebé tots els partits, com ara “Esquerra Republicana” estan d’acord en fer un canvi a la Ronda Camprodon per tal d’evitar les aglomeracions, així com fer que no s’acumuli tràfic davant l’hospital, per afavorir l’accés ràpid dels serveis d’emergència i garantir la seguretat a ciclistes i vehicles de motor. Junts, en canvi, no està d’acord amb aquest canvi, cal recordar que van ser ells mateixos qui van decidir fer reformes la Ronda Camprodon per intentar garantir tot el que s’ha esmentat anteriorment, tot i això, Junts ha rebut moltes crítiques i moltes queixes pels canvis que van decidir fer, hi ha hagut gent a qui no li ha semblat bé.

Des que es van fer canvis radicals en la circulació de la Ronda Camprodon, aquest tema ha estat un dels més debatuts per part de la població, molts dels civils demanaven, de nou, canvis en la circulació, ja que durant les hores punta del dia, entrar a Vic és un mal de cap pel cúmul de cotxes que es poden arribar a ajuntar en un sol carrer.

En destaca una proposta d'”En Comú Podem”, proposen oferir serveis de transport urbans gratuïts a totes aquelles famílies treballadores a la Ciutat. En canvi, “Ara Vic”, té la intenció de reobrir la Rambla dels Montcada (portalet), cosa que sembla agradar als ciutadans. Des del “PP”, se suggereixen uns canvis semblants, en el seu programa electoral també ofereixen recuperar el doble sentit de circulació de la Ronda Francesc Camprodon i estudiar si és possible fer un sol carril bici sense que impacti en la circulació i en la seguretat viària. A més a més, asseguren que permetran el pas de vehicles pel Portalet per tal de descongestionar el Carrer del Bisbe Torres i Bages i adjacents i millorar la connexió entre barris, ja per acabar, també com molts altres partits han comentat volen posar normes per regular l’ús de patinets elèctrics i establir un permís de circulació.

Un altre dels temes més discutits ha sigut la secció del lleure i esports per a la gent més jove sobretot. Tots creuen aconseguir una ciutat cohesionada, benestant i saludable, perquè l’esport significa integració, educació i civisme. Perquè l’esport és un dels elements més importants en la promoció de la salut així com el fil que permet crear teixit social. Perquè tothom ha de poder fer esport, arreu i sempre que vulgui- Segons afirmen molts partits. És per això que cada un ha buscat la seva manera de fer canvis en l’esport per intentar cohesionar la gent.

Gairebé tots els partits, han optat per fer una proposta de millora en les instal·lacions del Club Patí Vic per intentar assolir que esdevingui un equipament de primer nivell comarcal, així com municipalitzar les instal·lacions de la piscina pública de la ciutat.

Tot i això, en destaquen algunes propostes que es creuen, des de la ciutat, que poden arribar a dur-se a terme i com a conseqüència, portar canvis rellevants a la ciutat.

“Esquerra Republicana afirma garantir l’accés en igualtat d’oportunitats a l’oferta d’esport i activitats físiques de lleure a tots els infants i adolescents desplegant les beques i ajuts a escoles, famílies, entitats de lleure i clubs esportius que promouen les seves activitats al municipi. Cosa que agrada molt a la població vigatana.

Per altra banda, el principal candidat, Albert Castells, de “Junts” vol crear un gran parc esportiu a la zona del Mas de Bigas, projectar la prolongació de l’Eix Onze de Setembre i integrar el turó del Castell d’en Planes. A més a més, té l’objectiu de crear el Centre de Tecnificació Esportiva de la Catalunya Central. Finalment, una proposta interessant és la d'”En Comú Podem”, qui proposa promoure un complex esportiu a Can Garrofa amb espai poliesportiu i piscina municipal per a tothom. Aquests tres partits són els que més canvis semblen aportar a l’àmbit esportiu de la ciutat, ja que els altres només afirmes que volen canviar i fer nous equipaments esportius per a la ciutat com per exemple el Club Patí Vic, com ja s’ha dit anteriorment.

Canviar radicalment una ciutat és molt complicat, i més si s’ha de convèncer a tots els seus habitants, és per això que tots i cada un dels partits presentats en aquestes eleccions ha tingut una feina molt complicada i un gran mèrit que se’ls hi cal reconèixer. No obstant això, “Junts” l’últim partit en guanyar les eleccions, continua sent el màxim candidat a presidir Vic. Albert Castells sembla ser un bon partidari per cedir-li l’alcaldia de la ciutat, les seves propostes es veuen prometedores i bastant assequibles, intenta que tothom en surti beneficiat, cosa que sembla molt complicat, però que, tot i això, penso que és el millor candidat.